Z badań instytutu Millward Brown przeprowadzonych na zlecenie HBO Polska wynika, że 91% młodych Polaków w wieku 18-24 chce oddać krew. Większość z nich (82%) uważa, że to ważne albo przynajmniej chciałaby spróbować (45%).
39% młodych Polaków w wieku 18-24 chociaż raz w życiu oddało krew. Kierowało nimi poczucie obowiązku (76%), chęć spróbowania (66%) oraz fakt, że ich znajomi oddawali krew (46%). 60% młodych ludzi oddaje krew minimum raz w roku, podczas gdy w całej grupie dorosłych Polaków jest to 41%.
37% ogółu dorosłych Polaków miało okazję oddać krew chociaż raz w życiu, z czego 16% z nich robi to regularnie, czyli minimum 3 razy w roku. Wśród Polaków oddających krew jest bardzo duża grupa osób, która zrobiła to tylko raz w swoim życiu – 55%, ale jednocześnie 66% dorosłych Polaków deklaruje, że chciałaby oddać krew w przyszłości.
W piątek, 14 czerwca, w Światowym Dniu Krwiodawcy odbywa się akcja „Chcemy twojej krwi”. To nietypowa akcja poboru krwi zainspirowana serialem HBO Czysta krew. Tego dnia, pod Pałacem Kultury i Nauki (od strony ul. Marszałkowskiej), stanie autobus Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, a w jego przedsionku uczestnicy akcji będą mogli się przenieść w scenerię serialu Czysta krew. W godzinach 9.00-17.00 każdy chętny będzie mógł oddać krew, a osoby, które wezmą udział w akcji, otrzymają nagrody związane z serialem. Na miejscu będzie wykonać makijaż w stylu wampirycznym oraz zrobić zdjęcie z wampirami. Osoby, które przyjdą w przebraniu stylizowanym na wampira, także mogą liczyć na gadżety związane z serialem.
Badania z Millward Brown zostały zrealizowane na zlecenie HBO Polska na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w dniach 8-10 czerwca 2013 roku.
PR
LA
Jan Zdrowotny, jest naszym specjalistą od różnych informacji medycznych, jest postacią wybitną w swojej dziedzinie. Jego głęboka wiedza i doświadczenie w medycynie czynią go cenionym ekspertem, zarówno wśród pacjentów, jak i kolegów z branży. Zdrowotny jest znany z umiejętności przekazywania skomplikowanych informacji medycznych w sposób zrozumiały dla szerokiej publiczności, co przyczynia się do lepszego zrozumienia i świadomości zdrowotnej w społeczeństwie. Jego praca ma istotny wpływ na poprawę jakości opieki zdrowotnej oraz edukację pacjentów w zakresie różnych zagadnień medycznych.