Konkurencyjne otoczenie rynkowe wymaga od właścicieli i personelu aptek coraz bardziej zdecydowanych i kreatywne przygotowanych akcji promocyjnych. Do form najczęściej stosowanych promocji są oczywiście obniżki cen. I tak, mogą mieć one różną postać, na przykład większe opakowanie za tą samą cenę albo rabat przy zakupie większej ilości produktu, a także przybierają formę specjalnych zniżek (dla studentów bądź emerytów). Stosuje się też nową cenę na specjalne okazje (np. Dzień Babci). Pacjentów zachęca się także poprzez dodanie jakiegoś produktu za dokonanie zakupu za większą kwotę.
Na rynku lekarstw, czyli głównie w aptekach, uruchamiane często są programy lojalnościowe, które zawierają wiele narzędzi promocji – loterie, konkursy, karty stałego klienta. Prowadzone w aptekach konkursy z atrakcyjnymi nagrodami w ten sposób budują bliższe związki ze środowiskiem nabywców i przyciągają kolejnych klientów. Aby wygrać, uczestnik konkursu zobowiązany jest do wypełnienia i dostarczenia kuponu konkursowego. Apteki prowadzą sprzedaż premiowaną punktami, które pacjenci mogą wymieniać na atrakcyjne upominki. Pacjenci, którzy chcą przystąpić do programu otrzymują w aptece kartę stałego klienta, która służy do szybkiej identyfikacji podczas zakupów.
W wielu aptekach prowadzony jest bezpłatny pomiar ciśnienia a także wszelkiego rodzaju kupony, które upoważniają nabywcę do zniżki lub prezentu po okazaniu go w miejscu zakupu. Jak widać, takich ofert, promocji i różnych działań marketingowych jest bardzo dużo i mają różny charakter, ale dążą do jednego – aby efektywnie i skutecznie zachęcać do zakupu i utrzymywać pozyskanych klientów. Zatem warto zainteresować się które apteki prowadzą promocje i gdzie można kupić coś taniej.
Zapraszamy ofertypromocje.pl
Jan Zdrowotny, jest naszym specjalistą od różnych informacji medycznych, jest postacią wybitną w swojej dziedzinie. Jego głęboka wiedza i doświadczenie w medycynie czynią go cenionym ekspertem, zarówno wśród pacjentów, jak i kolegów z branży. Zdrowotny jest znany z umiejętności przekazywania skomplikowanych informacji medycznych w sposób zrozumiały dla szerokiej publiczności, co przyczynia się do lepszego zrozumienia i świadomości zdrowotnej w społeczeństwie. Jego praca ma istotny wpływ na poprawę jakości opieki zdrowotnej oraz edukację pacjentów w zakresie różnych zagadnień medycznych.